باید ها و نباید های لوله بازکنی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1401
بازدید : 78
نویسنده : سجاد امینی

بایدها و نبایدها: چه چیزی می توانید در زهکشی بریزید؟

چه چیزی را می توانید در زهکشی بریزید؟

"آن را در فاضلاب نریزید، آن را مسدود می کند!"

 

بسیاری از ما در مورد ریختن گریس یا مواد دیگر در سینک ظرفشویی یا سایر فاضلاب ها توسط کسی توصیه شده ایم. با این حال، گرفتگی سیستم لوله‌ها به مراتب بیشتر از گریس بیکن است، و دانستن اینکه چه چیزی برای شستشو یا تخلیه بی‌خطر است می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه و سردرد شما شود.

 

به همین دلیل است که ما این راهنمای جامع را در مورد مواردی که نباید در زهکشی ریخته و چگونه با وسایل معمول خانه برخورد کنیم، گردآوری کرده ایم.

 

چه چیزی را نباید تخلیه کنید

در حالی که هیچ یک از این موارد نباید فوراً سینک یا توالت آشپزخانه را مسدود کند، با گذشت زمان این موارد به طور قابل توجهی به سیستم‌های لوله‌کشی و لوله‌های شما آسیب می‌رسانند، بنابراین این موارد را کنار نگذارید:

 

دوش حمام

1) گریس: گریس (به همراه چربی ها و روغن ها) موادی هستند که باعث مشکلات لوله کشی آشپزخانه می شوند. از آنجایی که اینها پس از خنک شدن، مواد اتصال دهنده هستند، به سرعت لوله ها و زهکشی ها را مسدود می کنند. قبل از اینکه آنها را در سطل زباله بیندازید، آنها را در شیشه ها یا قوطی ها قرار دهید تا خنک شوند.

2) گسترش غذا: ما در مورد برنج، ماکارونی و بلغور جو دوسر دنیا صحبت می کنیم. بیشتر مواد جامد نشاسته ای یا دانه ای که پف می کنند اگر در مجرای فاضلاب ریخته شوند باعث انسداد می شوند. خراش دادن صفحات در سطل زباله قبل از شستشو ضروری است.

3) تفاله های قهوه: یکی از شایع ترین دلایل انسداد سینک آشپزخانه، تفاله های قهوه به لوله ها خشن است و با دفع زباله به درستی آسیاب نمی شود.

4) آرد: ما توصیه نمی کنیم یک استارتر خمیر ترش را در آبکش سینک آشپزخانه خود درست کنید. به قوام خمیر نان فکر کنید - تقریباً فقط آرد و آب نیاز دارد، بنابراین با نگذاریدن آرد در آبکش، از گرفتگی جلوگیری کنید.

5) پوسته تخم‌مرغ: یکی دیگر از دو محصول به ظاهر بی‌ضرر مانند تفاله‌های قهوه، که به راحتی دور ریخته نمی‌شوند و می‌توانند در جیب‌های چسبناک دیگر موادی که تخلیه آن دشوار است گیر کند.

6) میوه ها و سبزیجات فیبری: محصولاتی مانند کدو تنبل، پوسته ذرت و سایر میوه ها و سبزیجات با پوسته سفت می توانند به راحتی سینک آشپزخانه شما را مسدود کنند. در عوض آنها را سطل زباله یا کمپوست کنید.

7) رنگ: رنگ بلافاصله می تواند باعث مشکلات جدی زهکشی و خطرات بعدی سلامتی شود. دلایلی وجود دارد که برچسب های زباله های خطرناک روی بیشتر رنگ ها وجود دارد، بنابراین از شستشوی آنها در زهکشی خودداری کنید.

8) محصولات کاغذی: به طور خاص از هر گونه کاغذ غیر توالت اجتناب کنید زیرا هر گونه کاغذ فیبری اضافی می تواند باعث گرفتگی شود. اقلامی مانند دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، محصولات بهداشتی یا بسته بندی را هرگز نباید در لوله تخلیه قرار دهید – بدون کمک حرفه ای خارج نمی شوند.

9) محصولات تمیز کننده سخت: این محصولات ممکن است لزوماً سینک و فاضلاب شما را مسدود نکنند، اما می توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند و لوله های شما را از بین ببرند. با برچسب های خاص روی محصولات بررسی کنید تا ببینید بهترین روش دفع آنها چیست.

10) محصولات قابل شستشو: محصولات بهداشتی زنانه، دستمال مرطوب کودک و سایر محصولات "قابل شستشو" همگی می توانند فشار قابل توجهی بر لوله فاضلاب شما وارد کنند. برخی از افراد (و حتی بسته بندی محصول) اصرار دارند که شستشوی آنها خوب است، اما آن را از ما بگیرید - آنها اینطور نیستند.

11) دارو: یکی دیگر از محصولات به ظاهر بی ضرر از نظر گرفتگی، دارو منبع اصلی منابع آب آلوده است . با شستن یا تخلیه داروهای مصرف نشده، نسبت به خانواده خود و دیگران مودب باشید.

ده‌ها محصول متداول دیگر وجود دارد که می‌تواند به لوله‌ها آسیب برساند - ما همیشه توصیه می‌کنیم قبل از گذاشتن آن در زهکشی، در مورد واکنش یک ماده به فضاهای محدود و آب فکر کنید.

 

خدمات نظافت زهکشی

وقتی گرفتگی سینک به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود

در حالی که مسائل خاص محصول و تک تخلیه برای درک و پیشگیری مهم است، یک سناریو وجود دارد که به هشدار قابل توجه و کمک حرفه ای فوری نیاز دارد: گرفتگی خط اصلی .

 

انسداد خط اصلی فاضلاب می تواند باعث آسیب مالی قابل توجهی شود و همچنین آب شما را آلوده کند. چند نشانه آشکار این موضوع عبارتند از:

 

- چندین زهکش به طور همزمان پشتیبان گیری می شوند : به خصوص اگر قبلاً متوجه مشکلاتی نشده اید و به سرعت به غرغر کردن، تخلیه آهسته و انتشار بوی متعفن تبدیل شده اند.

 

- زهکشی های اجباری فاضلاب / پاکسازی فاضلاب: اگر آب نتواند از خط اصلی فاضلاب شما عبور کند، فاضلاب / فاضلاب باید به جای دیگری فرار کند. این یا پاکسازی فاضلاب شما، زهکشی کف نشسته یا هر دو خواهد بود.

 

- هنگام تخلیه توالت، آب در حمام جمع می شود: این شایع ترین اتفاق فاضلاب جابجا شده است که جایی برای رفتن ندارد، اما مسائل مشابه دیگری نیز وجود دارد. اینها شامل سرریز شدن توالت هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی است - اساساً هر چیزی که آب بیشتری ایجاد کند که نتواند از طریق خطوط فاضلاب عبور کند.

 

اگر یک یا چند مورد از این علائم را تجربه کردید، وقت آن نیست که بگردید و ببینید آیا می توانید یک اصلاح DIY را اجرا کنید. همین امروز با یک متخصص لوله کشی تماس بگیرید تا صدها یا هزاران دلار صرفه جویی کنید – و مهمتر از همه، از هدر رفتن فاضلاب خانه و سلامتی خود جلوگیری کنید.

 

سایر ملاحظات و سوالات متداول

همه چیز برای از بین بردن سینک و فاضلاب مضر نیست، برخی از آنها در واقع بسیار مفید هستند - اما بسیاری از وسایل خانه وجود دارند که می توانند باعث سردرگمی شوند. در اینجا چند سوال و پاسخ متداول وجود دارد که برای ما مفید است:

 

نمک

ما این عمل را به شدت توصیه می کنیم، و اغلب مردم می پرسند "چرا نمک را در فاضلاب بریزیم؟" پاسخ این است که نمک به خودی خود چربی و چربی های امولسیون شده را تجزیه می کند و به خصوص وقتی با سرکه و آب داغ ترکیب شود می تواند به شفاف شدن لوله ها کمک کند.

 

کک 

کک و سایر کولاها در واقع به طرز شگفت انگیزی پاک کننده لوله مناسب هستند، بنابراین به میل خود تخلیه کنید! آنها حاوی اسید فسفریک هستند که تجمعات خاصی را در لوله های شما تجزیه می کند.

 

وازلین

اگرچه به اندازه گریس مضر نیست، اما وازلین (ژله نفتی) یک محلول چسبناک است که می تواند و باعث گرفتگی شود.

 

تینر رنگ

رقیق کننده رنگ را در زهکشی نریزید - سقز و سایر حلال های معدنی که برای حذف رنگ استفاده می شوند، لوله های شما را می خورند و منبع آب شما را آلوده می کنند.

 

آمونیاک

آمونیاک محلول در آب است و تخلیه آن بی خطر است. توصیه می کنیم برای کاهش اثرات مضر آن را با آب فراوان رقیق کنید و اگر آن را تخلیه کردید، آن را با سایر محصولات خانگی مخلوط نکنید.

 

ضد یخ 

ضد یخ برای تخلیه در خانه ممنوع است. اتیلن گلیکول برای لوله‌ها و منبع آب شما مضر است و باید به طور ایمن نگهداری شود و دفع شود – هرگز در زهکشی ریخته نشود.

 

سرکه

سرکه هم بی خطر است و هم برای ریختن زهکش مفید است. به عنوان یک محلول پاک کننده طبیعی عمل می کند و می تواند انسدادها و باکتری های مضری را که باعث ایجاد بوی بد می شوند را از بین ببرد.

 

آب جوش

آب جوش معمولاً برای ریختن بیشتر زهکشی ها بی خطر است - اما در حین انجام آن مراقب خود و سایر افراد باشید! در برخی موارد شدید لوله‌های آسیب دیده، می‌تواند باعث تخریب بیشتر درزگیرهای پلاستیکی شود، اما اگر آب آن را تشدید کند احتمالاً قبلاً در معرض خطر جدی قرار می‌گرفت.

 

شیر

بله - این شیر است. به نظر شما لوله ها چقدر ضعیف هستند؟

 

پاسخ واقعی: شیر لزوماً برای لوله‌ها و زهکش‌های شما مضر نیست، اما وقتی در فاضلاب ریخته شود برای محیط زیست بسیار مضر است. بنابراین، ما قویاً توصیه می‌کنیم محلول‌های حاوی شیر را پیدا کنید یا شیر کمپوست کنید.

 

الکل 

الکل به طور کلی برای ریختن در زهکشی با کیفیت متوسط ​​بی خطر است. اگر نیاز دارید مقدار زیادی از آن را دور بریزید، آن را رقیق کنید یا بین تخلیه آن زمان بگذارید تا فشار زیادی به لوله هایتان وارد نشود.

 

آیا می توانید جوش شیرین و سرکه را برای تمیز کردن زهکشی ها مخلوط کنید؟ 

اگرچه همیشه راه حل شماره یک توصیه شده درازمدت نیست، جوش شیرین و سرکه به همراه مقداری آب داغ می توانند راه حلی مفید برای پاک کردن فاضلاب شما باشند.

 

چه چیزی می توانم در سینک بدبو بریزم؟ 

جوش شیرین و سرکه می توانند به کاهش بوی بد و همچنین آب جوش + مرکبات یا حتی یک ترکیب آب و صابون کمک کنند. مهم‌ترین چیز این است که تمام رسوبات را از زباله‌ها و تخلیه‌ها تمیز کنید – اینها معمولاً باعث ایجاد بوی بد می‌شوند.

 

سینک دستشویی

 

 

بیشتر بخوانید - فصل 4: چگونه فاضلاب های بدبو را تمیز کنیم

 

آیا نیاز به تمیز کردن فاضلاب دارید؟ امروز با لوله کشی دره گوزن تماس بگیرید.

در لوله‌کشی Deer Valley، ما چندین دهه تجربه داریم که به صاحبان خانه کمک می‌کنیم تا تصمیمات پایداری برای سالم نگه داشتن لوله‌ها و زهکشی بگیرند. خدمات لوله کشی ما شامل برنامه ریزی پیشگیرانه است تا در تماس با ما تا قوزک پا در آب گیر نکنید.





:: برچسب‌ها: نباید های لوله بازکنی , باید های لوله بازکنی , چاه بازکنی , فنرزنی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارزان لوله بازکن و آدرس arzanloole.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com